Gera vieta gyventi, planuoti savo karjerą

Posted on

DSC_8691Kalbino “Miesto laikraštis”. Atsakau į keletą aktualiausių miesto ūkiui klausimų.

– Buvusios P. Armino pradinės mokyklos pastatas vis dar užkaltais langais – skaitytojai domisi, kokių žingsnių savivaldybė imasi įveiklinti šį pastatą, ką ji galėtų padaryti, kad statinys būtų išbrauktas iš Kultūros paveldo, kiek savivaldybei kainuoja šio pastato išlaikymas ir priežiūra?

– Buvusį mokyklos pastatą pardavinėjame aukciono būdu. Tikimės, jog privatus investuotojas įveiklins esamą teritoriją ir ši apleista vieta galės pasitarnauti tiek verslo, tiek gyventojų poreikiams.

Savivaldybė neturi galimybės savo lėšomis tvarkyti paveldosauginio pastato. Šiam pastatui prižiūrėti jau esame išleidę per 10 tūkts. Eur.

Su Kultūros paveldo departamento atstovais situaciją apie savivaldybėje esančius paveldosauginius objektus aptariame periodiškai, tačiau pozicija dėl šio pastato reikšmingumo nėra pasikeitusi.

-Susidaro įspūdis, kad buvusio internato pastatas Pašešupyje niekam nereikalingas – gal jį verta nugriauti, o gal savivaldybė arba statinio savininkai (kas jie?) turi kitų planų?

– Pastatas priklausęs Marijampolės specialiesiems globos namams šiuo metu yra perdavinėjamas Valstybinei įmonei „Turto bankas“ ir greičiausiai kaip ir kitas Valstybei nereikalingas nekilnojamas turtas – šis pastatas bus aukciono būdu parduotas.

– Medžiais apaugusio, išdaužytais langais pastato betono-mazgo (šalia ŽSM) savininkas jau dveji metai yra UAB „Transmuralis“. Praėjusių metų balandį Vidmantas Gudelis, savivaldybės administracijos buvusio Projektų valdymo ir žemėtvarkos skyriaus vyriausiasis specialistas informavo išsiaiškinęs, kad UAB „Transmuralis“ ruošia projektą minėtam pastatui rekonstruoti. Į įmonę kreiptasi elektroniniu paštu dėl išsamesnės informacijos. Tačiau, kiek žinoma, jos nebuvo pateikta. Kokių priemonių savivaldybė imasi, kad šis pastatas negadintų sutvarkyto miesto įvažiavimo/išvažiavimo nuo Kauno pusės vaizdo, gal savivaldybei verta išpirkti šias griuvenas ir pertvarkyti į originalią galeriją, pramogų vietą ar ką kitą?

– Įmonei esame išsiuntę raštus su reikalavimu nedelsiant imtis priemonių pašalinant galimos avarinės grėsmės požymius. Savininkai privalo suremontuoti, rekonstruoti ar demontuoti pavojingas statinio konstrukcijas taip kaip tai numato LR Statybos įstatymas, kad nebūtų grėsmės aplinkai. To nepadarius, pagal įstatymą, įmonei gresia tūkstantinės baudos.

Išsipirkti apleistus statinius iš privačių asmenų, kad ir kultūriniams poreikiams neturime finansinių galimybių – tokios perspektyvos net nesvarstome.

– Dėl Pašešupio parko – vasara įpusėjo, gyventojai piktinasi, kad medžiai iškirsti dar pernai, o tvarkymo darbai iki šiol neprasidėjo. Kada jų tikėtis?

– Kadangi tai yra didelės apimties projektas susidedantis iš pakrančių, aplinkos tvarkymo, pėsčiųjų takų tiesimo, apšvietimo ir sporto įrenginių įrengimo, projekto procedūrų derinimas su atitinkamomis valstybinėmis institucijomis užima ganėtinai daug laiko.

Šiuo metu į pabaigą eina rangovo atrankos procedūra, todėl dalis darbų, tokių kaip pakrančių tvarkymas prasidės dar šiais metais, o didžioji darbų apimtis bus įgyvendinta kitais metais. Pašešupio parką turime baigti tvarkyti iki kitų metų pabaigos.

– Prieš gerus metus savivaldybės Saugaus eismo komisija svarstė galimybę Kauno gatvėje, ties prekybos centru „Moki-veži“ įrengti laikiną žiedinę sankryžą. Tačiau to nepadaryta, nors situacija šioje vietoje labai pavojinga – autotransporto srautas didžiulis ne tik Kauno gatve, bet ir link Baraginės ir nuo jos pusės, kur įsikūrusi Laisvoji ekonominė zona. Kaip ketinama spręsti šią problemą?

– Ši sankryža tikrai yra viena pavojingiausių Marijampolėje. Jos likimą spręsime, kai bus įgyvendinti „VIA Baltica“ projekto darbai atkarpoje Marijampolė – Suvalkai.

Autostrados projekto sprendiniai ties įvažiavimu į Marijampolę nuo Kauno keisis iš esmės, todėl automatiškai keisis ir šios sankryžos eismo intensyvumas. Matydami realų srautą užtikrinsime ir sankryžos saugumą.

– Marijampoliečių nuomone, laikina žiedinė sankryža R. Juknevičiau gatvėje prie „Lidl“ parduotuvės nepasiteisina – ji padeda tik išvažiuojantiems iš parduotuvės, tačiau piko metu dėl žiedo automobiliai užkemša visą gatvę nuo tilto per Šešupę iki stadiono. Ar ketinama ką nors daryti, kad situacija pagerėtų?

– Šiuo metu baigiamas projektuoti nuolatinis šios sankryžos žiedas, kurio įrengimo metu bus apspręsta eismo saugumo ir pralaidumo problema: praplatintas žiedo spindulys, atitrauktos pėsčiųjų perėjos, sudėtas reikiamas žymėjimas. Todėl nuolatinio žiedo konstrukcija ir platesnė bei saugesnė sankryža leis patogiau vairuotojams šioje vietoje manevruoti.

– Kauno gatvės tvarkymas eina į pabaigą, kokios dar gatvės tvarkomos ar bus tvarkomos šiais metais, ar jau sulaukėte gyventojų atsiliepimų į savivaldybės administracijos prašymą siūlyti gatves ir kelius, kuriuos reikia remontuoti? Jei taip, gal pateiktumėte pavyzdį, kas siūloma?

– Šiuo metu tvarkome Vilkaviškio gatvės atkarpą nuo tilto iki Tarpučių sankryžos, planuojame užbaigti Marių gatvės rekonstrukciją, kapitaliai suremontuoti Gumbinės ir Stalupėnų gatves bei eilę kitų dar šiais metais suplanuotų objektų.

Gyventojai aktyviai teikia siūlymus į būsimąjį trimetį kelių tvarkymo planą. Keliai dėvisi, o kai kur jų būklė ypač prasta, todėl natūralu, jog gyventojams tai vienas jautriausių klausimų.

Aišku, kad dėl finansinių galimybių visų poreikių nepatenkinsime, bet trimečiu planu norime įnešti visiems aiškumą, kurioms gatvėms bus teikiamas prioritetas.

Pasiūlymai iš gyventojų yra labai aiškūs- pagerinti vieno ar kito kelio būklę geresniam susisiekimui tiek miesto, tiek kaimiškose vietovėse.

– Savivaldybės taryba pavedė administracijai parengti Marijampolės televiziją pardavimui. Kaip vyksta šis procesas, kada bus skelbiamas pardavimo konkursas?

Kad galėtume skelbti Marijampolės savivaldybei priklausančios dalies teisių pardavimą reikalinga atlikti dalininko turimo įnašo vertinimą. Šiuo metu nepriklausomas turto vertintojas būtent tai ir atlieka. Įvertinus savivaldybės kaip dalininko turto vertę bus galima skelbti pardavimo aukcioną.

– Pagal Paramos jaunoms šeimoms pirmam būstui įsigyti įstatymą, pernai rugsėjį startavo programa, skirta padėti jaunoms šeimoms įsikurti regione. Daugiausiai valstybės subsidijų – 38 išmokėtos Marijampolėje. Kadangi prašymus būstui įsigyti jaunos šeimos teikia savivaldybės administracijai, prašytume pakomentuoti, kokios šeimos ir kodėl kuriasi mūsų mieste, savivaldybėje?

– Džiaugiamės, jog būtent Marijampolėje buvo suteiktas didžiausias skaičius subsidijų. Tai rodo, jog jaunos šeimos mato šį miestą, kaip gerą vietą gyventi ir planuoti savo karjerą, o ši parama tik palengvina įsikūrimo, pirmo starto pozicijas.

– Neseniai baigtas apgyvendinti buvęs Kolegijos bendrabutis Vytauto gatvėje – jis pritaikytas socialiniam būstui. Tačiau jo vis dar trūksta. Kiek žmonių laukia socialinio būsto, kaip bus patenkinti jų poreikiai?

– Šiuo metu socialinio būsto eilėje laukia 315 asmenų. Poreikis šio tipo būstams visada buvo didelis, o pretendentų skaičius nuolatos kintantis, priklausomai nuo socialinės padėties ir gyvenimo aplinkybių. Socialinio būsto plėtrą, kaip Jūsų minimas bendrabutis ar savivaldybės vykdomas butų pirkimas, atliekame pasinaudodami Europiniais pinigais skiriamais šiai sričiai.

– Apie daugiafunkcinę areną daug kalbėta, rašyta, buvo nurodomos net datos, kada ji iškils, tačiau arenos vis nėra. Jei šio sumanymo neatsisakyta, ko laukiama ir kodėl, ar galima tikėtis, kad miestui reikalingas objektas iškils dirbant šios kadencijos tarybai, gal nurodytumėte konkrečias datas, kas kada bus daroma – rengiamas projekto konkursas, pradėta ir baigta statyba, iš kur tikimasi gauti lėšų, kiek jų reikia?

– Esame parengę daugiafunkcinio sporto centro projekto konkurso techninę užduotį. Artimiausiu metu skelbsime architektūrinės idėjos konkursą. Tikimės, jog konkurso dalyviai pasiūlys patį optimaliausią tiek kaina, tiek kokybe arenos projektą, kurio kaina turėtų neviršyti 12 mln. Eurų.

Yra keletas investuotojų besidominčių arenos statybos galimybe, tačiau tik turint techninį projektą ir žinant galutinę statybų kainą toliau galėsime derinti finansinį mechanizmą bei kalbinti investuotojus dėti privačias lėšas į šį objektą.

– Vyriausybė skyrė daugiau kaip milijoną eurų įrengti Laisvosios ekonominės zonos infrastruktūrai toje dalyje, kuri atliko įsikūrus Danijos langų gamybos įmonei. Kas bus daroma už tuos pinigus, kada galima tikėtis įsikuriant investuotojo (-ų)?

– Ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu šių metų gegužės mėnesį LEZ infrastruktūrai plėsti buvo paskirta daugiau kaip 1,3 mln. Eurų. Lėšos skirtos paviršinių nuotekų sistemos plėtrai siekiant didinti jau esamos sistemos pajėgumus LEZ teritorijoje. Su potencialiais investuotojais vyksta derybos nuolatos, todėl tikimės, jog greitu metu bus įveiklinta visa teritorija, o lygiagrečiai ieškome galimybių ir tolimesnei LEZ plėtrai.

– Statybininkai darbuojasi Rimanto Stankevičiaus pagrindinėje mokykloje – keičiamas jos stogas. Kokios dar mokyklos ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos iki mokslo metų pradžios bus tvarkomos ir kaip?

– Šiuo metu yra vykdomas projektas „Ugdymo kokybės gerinimas Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijoje“, kur šiuolaikiškai atnaujinamos gimnazijos vidaus erdvės; tiek iš vidaus tiek iš išorės tvarkomas Moksleivių kūrybos centro pastatas R. Juknevičiaus gatvėje, pradėti ugdymo erdvių modernizavimo darbai vaikų lopšelyje-darželyje “Rasa”; Mokolų mokykloje – darželyje (nuo šių metų rugsėjo 1 d. Lopšelis – darželis „Ąžuoliukas“) įrenginėjame 4 ikimokyklinio ugdymo grupes, kur papildomai bus galima priimti apie 60 vaikų.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s