Karolis Podolskis. Pagrindinės Marijampolės vizitinės kortelės

Posted on Updated on

0314_Business_Man_With_Contact_Us_CardMarijampolė – Lietuvos kultūros sostinė. Jau kitais metais galėsime didžiuotis šiuo mums suteiktu pasiekimu ir demonstruojant aukštą kultūrinės veiklos lygį atkreipti visos šalies dėmesį į Sūduvos sostinę.

Tačiau reikia pripažinti, jog ne tik kultūroje esame stiprūs. Štai krepšinyje šiais metais nuskinti visi laurai – vyrų ir moterų komandos nacionalinių lygų čempionai, o futbolo komanda 2016 metų Lietuvos A lygos bronzos medalininkai. Aukštus rezultatus demonstruoja ir kitų sporto šakų atstovai.

Dar viena stiprybė – tai sugebėjimas pritraukti užsienio ir vietines investicijas, o turizmo srityje įgyvendinti projektus jau dabar masinančius vis daugiau svečių į turtingą istorinę praeitį turinčią ir patrauklią turizmo infrastruktūrą kuriančią Marijampolės savivaldybę.

Kiekviena šalis ir savivaldybė siekia išryškinti ir pabrėžti savo stiprybes ir unikalumą, pateikti savo vizitinę kortelę, kurioje atsispindėtų regiono savitumas ir patrauklumas įvairių interesų žmonėms.

Taigi, kaip galėtų prisistatyti Marijampolė Lietuvai ir pasauliui artėjančios Lietuvos kultūros sostinės 2018 proga? Arba, koki savivaldybės privalumai bėgant metams vis labiau ryškėja?

Marijampolė – pramoninis, patrauklus užsienio investicijoms miestas

Kalbėti apie pramoninio, verslui patrauklaus miesto įvaizdžio išryškinimą vis labiau verčia ateinančių tiesioginių užsienio investicijų faktorius ir tai, jog įmonės investuoja į savų verslų plėtrą.

Marijampolės laisvojoje ekonominėje zonoje dar šiais metais kurtis pradės Danijos langų ir durų gamybos įmonė „Dovista“ pirminiame etape sukursianti 300 naujų darbo vietų. Nuo rudens į Marijampolę ateina ir danų baldų gamintoja UAB „Furnmaster“, kuri sukurs 100 naujų darbo vietų. Marijampolėje aktyviai veikia ir ispanų kapitalo įmonė „CIE LT Forge“ gaminanti alkūninius velenus ir į naują gamybos liniją investuojanti 7,5 mln. Eurų. 

Žinoma, pramoninio miesto statusą čia stiprina tokios įmonės kaip UAB „Mantinga“, „Arvi ir ko“, „Pieno konservai“, „Vernitas“„Sumeda“, „Statybos ritmas“, „Alga“, medžio apdirbimo įmonė „Juodeliai“, kuri Sodros duomenimis per 5 pastaruosius metus beveik padvigubino savo darbuotojų skaičių nuo 228 asmenų 2012 metais iki 406 dirbančiųjų 2017 metais. Prie verslo klimato gerinimo ir naujų darbo vietų kūrimo prisideda ir eilė kitų įmonių.

Neina nepaminėti, jog Marijampolei įsitvirtinti, kaip konkurencingai aktyviai verslą plėtojančiai savivaldybei visas sąlygas sudaro itin gera geografinė padėtis ir padarytos investicijos į infrastruktūrą.

Marijampolė įsikūrusi prie kelių, jungiančių Varšuvą ir Berlyną su Ryga, Talinu bei Skandinavija. Turinti europinę geležinkelio vėžę, atnaujinamą svarbiausią Baltijos šalims „Via Baltica“ transporto koridorių Marijampolė ateityje lengvai gali pretenduoti tapti kertine Lietuvos pramonės vystymosi ašimi.

Marijampolė – Europos sporto sostinė

Marijampolė – Europos sporto sostinė. Ne, tai nėra tik skambus pavadinimas. Tai prestižinis titulas savivaldybėms, kurį teikia Europos sporto sostinių ir miestų asociacija “ACES EUROPE” už miestų pasiekimus sporte. Kitais metais pirmą kartą Lietuvoje Europos sporto sostinės vardas bus suteiktas Klaipėdos miesto savivaldybei.

Ar Marijampolė gali pretenduoti ir ateityje kartu su Klaipėda įsirašyti į patraukliausių sportui miestų sąrašą Europoje? Ar gali sportas mus reprezentuoti?

Įvertinant pastarųjų metų rezultatus galime drąsiai teigti, jog čia galimybių ir ambicijų tikrai turime. Sportu besidomintys miesto gyventojai manau tikrai pripažins, jog sportas vienas ryškiausių Marijampolės reprezentacijos veidų: vyrų ir moterų krepšinis, futbolas, fitnesas, oro balionų sportas, tinklinis ir dar eilė sporto šakų, kuriose Marijampolė išsikovojusi pagarbą ir autoritetą ir ne pirmi metai kyla ant nugalėtojų pakylų. Ne veltui 2018 metų pasaulio futbolo čempionato atrankos mačą su Anglijos rinktine planuojama organizuoti ne Vilniuje, bet Marijampolėje, o miesto krepšinio tolimesnėms perspektyvoms vystyti ruošiamasi statyti sporto areną.

Turint omenyje esamų sporto bazių išnaudojimą ir atnaujinimą bei daugiafunkcinio sporto komplekso projekto įgyvendinimą esame vieni stipriausių pretendentų ateityje pasiekti ir šį ambicingą tikslą – tapti Europos sporto sostine!

Marijampolė – Lietuvos kultūros sostinė

Jeigu dėl pirmų dviejų aukščiau paminėtų Marijampolės įvaizdžio etikečių dar pakovoti turėsime, tai miesto stipriausio kultūros srityje titulu džiaugsimės jau kitais metais. Nėra abejonių, jog šis Kultūros ministerijos suteiktas įvertinimas yra pagrįstas. Neišsiplėsiu vardinti, kokiais renginiais, meno kolektyvais ar iniciatyvomis garsėjame – čia reikia atvykti, pamatyti bei pajausti tą vietinių, nacionalinių, europinių ir pasaulinių kultūros vėjų dvelksmą.

Iš tikrųjų reikia pastebėti, jog ši kultūros sostinės pergalė ir visos iki šiol vykstančios iniciatyvos, tai puikus bendruomeniškumo pavyzdys, kai savivalda, verslas, vietos bendruomenės ir tiesiog talentingi žmonės turi didžiulį norą skirti savo laiką, lėšas, talentus ir ryšius sukurti kažką naujo ir nepaprasto. Marijampolė tikrai Lietuvos kultūros elite!

Marijampolė – turistinis miestas

Nors apie Marijampolę kaip vieną iš Lietuvos turizmo „mekų“ kalbėti anksti, ypač žinant Birštono bei Druskininkų galimybes, vis tik atsižvelgiant į paskutinio dešimtmečio Marijampolės įvaizdžio pasikeitimus būčiau linkęs nenuvertinti turizmo plėtros savivaldybėje perspektyvų.

2016 m. turizmo plėtros programai savivaldybė buvo skyrusi 21.500 Eur. Šiais metais Marijampolės savivaldybės pastate įkurtas Turizmo informacijos centras, o nuo 2015 metų Marių parke veikia kempingas, kuriame apsilankė 1565 turistai. Apgyvendinimo įstaigų užimtumas 2014, 2015 ir 2016 metais atitinkamai sudarė 41 proc., 41 proc. ir 41,3 proc.

Ir vis tik turint sutvarkytą miestą, Marių parką, išnaudojant Šešupės prieigas, kaimo turizmą ir privalumus sporte bei kultūroje galime neįtikėtinai sustiprinti galimybes savivaldos įvaizdį formuoti turizmo perspektyvoje.

Pramonė, sportas, kultūra ar turizmas – visgi kas Marijampolės pagrindinė vizitinė kortelė dabar ir ateityje?

Mano nuomone vienareikšmio atsakymo nėra, o gal ir būti negali. Diskutuojant apie Marijampolės reprezentacijos pamatą neabejoju atsirastų ir nuomonių matančių galimybes Marijampolę pristatyti ir daugelyje kitų sričių. Tai tik parodo, kad šiame mieste sudėti tinkami pagrindai bendruomenės vizijoms įgyvendinti, išnaudoti turimą potencialą Marijampolės stipriosioms pusėms atskleisti.

Ar turime turėti vieną prioritetą? Manau, kad tikrai ne. Tiek pramonė, tiek sportas, kultūra ar turizmas čia gali sugyventi sinergiškai, tereikia tinkamai išnaudoti turimus išteklius ir ateities galimybes.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s